Bindek készítése
Mi az a bind?
A bindek olyan kódok, amikkel 1 gomb lenyomására, egy előre megírt
kódot lehet futtatni. Ezen kódok listáját a játék egy cfg-ben tárolja
(konfigurációs fájl) amit multiplayer esetében config_mp.cfg nek hívnak.
Ez a config fájl gondolom sokak számára ismerős, hiszen ez tartalmazza
az összes beállításunkat, az irányítástól a grafikai beállításainkon át,
a videokártyánk típusáig minden benne van. Ha töröljük ezt a fájlt, a
gép létrehoz egy teljesen alap cfg-t, ez bizonyítja, hogy nehéz kárt
tenni benne.
Hogyan bindeljünk?
Bindelni kétféleképpen lehet: Játék közben, vagy a config_mp.cfg-ben.
Játék közben, le kell hívnunk a konzolt, amit úgy tehetünk meg hogy
megnyomjuk a 0-t (és ne a numpadon) és ezután, a legfelül megjelent
szürke fekete sávból kitöröljük a 0-t majd beírjuk a bind kódot. pl.:
/bind k say ^2La^4la^9la minden kódot /-jellel kell kezdeni, a bind
szó a parancs, ezután jön a gomb amit megnyomva elindítjuk a kódot (k)
ezután a kód amit futtatni szeretnénk, jelen esetben ez a "mond" (say)
kód, amivel beírunk valamit közösbe, és utána a paraméter, ami jelen
esetben maga a színezett szöveg amit be fog írni.
A config_mp.cfg fájlba való bindeléskor csak társítjuk a cfg-t mondjuk
WordPadba, majd megkeressük a bindes részt ( itt több sorban egymás
alatt találhatunk bindeket, amit a játék irányítására használunk) ez
valahogy így néz ki
bind s "+backward"
bind w "+forward"
bind mouse1 "+attack"
Ezen kódok elé, mögé, közé avagy bárhova beírunk egy másik kódot pl. a
már elobb megírt say-es bindünket, de ha ide bindelünk, nem kell / jelet
írnunk, viszont a végrehajtandó kódot és paraméterét 2 "jel közé kell
tennünk.
Néhány bind kód:
Íme néhány általános, egyszeru kód:
1. say ezzel lehet közösbe írni
2. say_team ez a csapatodnak ír üzenetet
3. set name amit ezután beírsz az lesz a neved
4. reconnect újra csatlakozunk arra a szerverre ahol vagyunk
5. cg_drawFPS "1" ez és az ezt követo kód be és kikapcsolja az FPS mutatód
6. cg_drawFPS "0"
7. cg_drawLagometer "1" ezek pedig a laggometerrel teszik ugyanezt
8. cg_drawLagometer "0"
Ezeken kívül még rengeteg hasznos dolgot lehet bindelni, pl adminok
kódjait. ( ha a gravitációt szeretnéd le/visszatenni a szervereden
akkor: a /bind betű után írd be hogy rcon g_gravity 25 és egy másikba
hogy rcon g_gravity 800). Vagy mozgásokat (ezeket mindig + jellel kell
írni, és valamennyi benne van a configodban, ilyenek pl. a +left -balra
forgás vagy +frag -gránátdobás, ezeket mindig - jellel kell abbahagyatni
-left -nem forog balra. Persze -frag nincs, mivel az csak 1 gránátot
dob, de -attack is van...).
Nevek bindelése:
Ha
van rá lehetőséged akkor egy alapmapos szerveren csináld (konzolba vagy
ha tudod a cfg-t szerkeszteni akkor ott is csinálhatod)!!
^0-Fekete
^1-Piros
^2-Zöld
^3-Sárga
^4-Sötétkék
^5-Ciánkék
^6-Lila
^7-Fehér
^8-Nemzetenként Változó
^9-Szürke
Konzolba: /bind 1 name ^1[S.^4A.^1S.] = [S.A.S.]
A szám helyére bármelyik karaktert írhatod csak az a karakter ne legyen használva a játék során (pl gránátdobás G stb.).
Név villógós bind:
Biztos láttad már, hogy valakinek a map végén a neve a táblázatba
villogott, változott. Ezt egy egyszerű cfg-vel + 1 rcon parancsal meg
lehet oldani.
Ez a név villogás, igazából véve sok egymás utáni név váltás. Ugyebár a
név váltást a servereken bal alul ki írja a server. Ha ezt használod,
akkor ott egymás után írja a név váltásod. Emiatt sok serverről
kidobhatnak, mert terheli a servert is ez picit. Minnél kisebb a név
villogás annál kevésbé terheli a servert. Szóval érdemes 1 billentyűre
tenni és azt a billentyűt csak a táblázat megjelenésekor megnyomni.
Lássuk, hogyan is kell:
Megnyitod ezt a file: villogo_nev.txt (katt a névre)
Elmented a CoD2/main könyvtárba mint .txt
Átírod benne a neveket. Arra vigyázz, hogy nem használhatsz ékezetes
betűket és az utolsó neved mindig a rendes neved legyen, hogy az
maradjon bent.
Példa:meghalsz.cfg
Majd ha ezzel megvagy, akkor megnyitod a
cod2/main/players/neved/config_mp.cfg -t.
Beszúrod a következő sort:
o bind B "exec villogo_nev.cfg"
o bind B "exec meghalsz.cfg"
A config_mp.cfg-be van egy kis négyzet, az a kis négyzet kell a ,,bind'' szó elé.
Ha játék közbe megnyomod a B betűt akkor a neved villogni/változni fog
miszerint te azt megszerkesztetted a villogo_nev.cfg vagy a meghalsz.cfg
-be.
Amikre tanácsos figyelni:
A névbe ne legyen ékezetes betű!
A név ne legyen több mint 31 karakter, mert nem fog megjelenni
A név villogás minnél rövidebb legyen, mert ha túl hosszú, túl sok
sor van akkor gondok lehetnek a serveren. Pl. kick-elnek miatta :)
|