Csütörtök, 2019-11-14, 7:57 PM
Üdvözöllek Vendég | RSS
Commando EKdo extreme rifle szerver
Nyitólap | Regisztráció | Belépés
Honlap-menü
Belépés
A fejezet kategóriái
Cikkeim [5]
Keresés
Mini-chat
Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • TOP 100
  • Zene
  • Ajándék
  • Statisztika

    Online összesen: 1
    Vendégek: 1
    Felhasználók: 0
    Nyitólap » Cikkek » Cikkeim

    Bind
    Bindek  készítése


    Mi az a bind?

     A bindek olyan kódok, amikkel 1 gomb lenyomására, egy előre megírt kódot lehet futtatni. Ezen kódok listáját a játék egy cfg-ben tárolja (konfigurációs fájl) amit multiplayer esetében config_mp.cfg nek hívnak. Ez a config fájl gondolom sokak számára ismerős, hiszen ez tartalmazza az összes beállításunkat, az irányítástól a grafikai beállításainkon át, a videokártyánk típusáig minden benne van. Ha töröljük ezt a fájlt, a gép létrehoz egy teljesen alap cfg-t, ez bizonyítja, hogy nehéz kárt tenni benne.

    Hogyan bindeljünk?

    Bindelni kétféleképpen lehet: Játék közben, vagy a config_mp.cfg-ben.
    Játék közben, le kell hívnunk a konzolt, amit úgy tehetünk meg hogy megnyomjuk a 0-t (és ne a numpadon) és ezután, a legfelül megjelent szürke fekete sávból kitöröljük a 0-t majd beírjuk a bind kódot. pl.: /bind k say ^2La^4la^9la    minden kódot /-jellel kell kezdeni, a bind szó a parancs, ezután jön a gomb amit megnyomva elindítjuk a kódot (k) ezután a kód amit futtatni szeretnénk, jelen esetben ez a "mond" (say) kód, amivel beírunk valamit közösbe, és utána a paraméter, ami jelen esetben maga a színezett szöveg amit be fog írni.
    A config_mp.cfg fájlba való bindeléskor csak társítjuk a cfg-t mondjuk WordPadba, majd megkeressük a bindes részt ( itt több sorban egymás alatt találhatunk bindeket, amit a játék irányítására használunk) ez valahogy így néz ki
    bind s "+backward"
    bind w "+forward"
    bind mouse1 "+attack"
    Ezen kódok elé, mögé, közé avagy bárhova beírunk egy másik kódot pl. a már elobb megírt say-es bindünket, de ha ide bindelünk, nem kell / jelet írnunk, viszont a végrehajtandó kódot és paraméterét 2 "jel közé kell tennünk.

    Néhány bind kód:

                Íme néhány általános, egyszeru kód:

       1. say ezzel lehet közösbe írni
       2. say_team  ez a csapatodnak ír üzenetet
       3. set name amit ezután beírsz az lesz a neved
       4. reconnect újra csatlakozunk arra a szerverre ahol vagyunk
       5. cg_drawFPS "1" ez és az ezt követo kód be és kikapcsolja az FPS mutatód
       6. cg_drawFPS "0"
       7. cg_drawLagometer "1" ezek pedig a laggometerrel teszik ugyanezt
       8. cg_drawLagometer "0"

    Ezeken kívül még rengeteg hasznos dolgot lehet bindelni, pl adminok kódjait. ( ha a gravitációt szeretnéd le/visszatenni a szervereden akkor: a /bind betű után írd be hogy rcon g_gravity 25 és egy másikba hogy rcon g_gravity 800). Vagy mozgásokat (ezeket mindig + jellel kell írni, és valamennyi benne van a configodban, ilyenek pl. a +left -balra forgás vagy +frag -gránátdobás, ezeket mindig - jellel kell abbahagyatni -left -nem forog balra. Persze -frag nincs, mivel az csak 1 gránátot dob, de -attack is van...).

     

    Nevek bindelése:

    Ha van rá lehetőséged akkor egy alapmapos szerveren csináld (konzolba vagy ha tudod a cfg-t szerkeszteni akkor ott is csinálhatod)!!

     

     

     

    ^0-Fekete

    ^1-Piros

    ^2-Zöld

    ^3-Sárga

    ^4-Sötétkék

    ^5-Ciánkék

    ^6-Lila

    ^7-Fehér

    ^8-Nemzetenként Változó

    ^9-Szürke

     

     

     

    Konzolba: /bind 1 name ^1[S.^4A.^1S.] = [S.A.S.]

    A szám helyére bármelyik karaktert írhatod csak az a karakter ne legyen használva a játék során (pl gránátdobás G stb.).

    Név villógós bind:
     
    Biztos láttad már, hogy valakinek a map végén a neve a táblázatba villogott, változott. Ezt egy egyszerű cfg-vel + 1 rcon parancsal meg lehet oldani.
     

    Ez a név villogás, igazából véve sok egymás utáni név váltás. Ugyebár a név váltást a servereken bal alul ki írja a server. Ha ezt használod, akkor ott egymás után írja a név váltásod. Emiatt sok serverről kidobhatnak, mert terheli a servert is ez picit. Minnél kisebb a név villogás annál kevésbé terheli a servert.  Szóval érdemes 1 billentyűre tenni és azt a billentyűt csak a táblázat megjelenésekor megnyomni.

    Lássuk, hogyan is kell:

        Megnyitod ezt a file: villogo_nev.txt (katt a névre)
        Elmented a CoD2/main könyvtárba mint .txt
        Átírod benne a neveket. Arra vigyázz, hogy nem használhatsz ékezetes betűket és az utolsó neved mindig a rendes neved legyen, hogy az maradjon bent.

     
     
    Példa:meghalsz.cfg

        Majd ha ezzel megvagy, akkor megnyitod a
        cod2/main/players/neved/config_mp.cfg -t.
        Beszúrod a következő sort:
              o bind B "exec villogo_nev.cfg"
              o bind B "exec meghalsz.cfg"

    A config_mp.cfg-be van egy kis négyzet, az a kis négyzet kell a ,,bind'' szó elé.
    Ha játék közbe megnyomod a B betűt akkor a neved villogni/változni fog miszerint te azt megszerkesztetted a villogo_nev.cfg vagy a meghalsz.cfg -be.

    Amikre tanácsos figyelni:

         A névbe ne legyen ékezetes betű!

         A név ne legyen több mint 31 karakter, mert nem fog megjelenni

         A név villogás minnél rövidebb legyen, mert ha túl hosszú, túl sok sor van akkor gondok lehetnek a serveren. Pl. kick-elnek miatta :)

     

     

    Kategória: Cikkeim | Hozzáadta: Propeller (2011-02-04)
    Megtekintések száma: 584 | Hozzászólások: 4 | Helyezés: 0.0/0
    Összes hozzászólás: 2
    0 Spam
    2 Propeller  
    origi szerveren 5 percre kickelnek érte!

    0 Spam
    1 rihanna  
    nagyon okos ötlet

    Név *:
    Email *:
    Kód *:
    Copyright MyCorp © 2019 | Honlapszerkesztő - uCoz